Produktion av reklamfilm

Fördelarna med TV-reklam är många. Bland annat väcker rörlig bild känslor och berör människor vilket inspirerar till köp.  Ljud, bild och rörligt samverkar vilket gör att din målgrupp tar till sig ditt budskap genom flera sinnen och skapar en större chans för konsumenten att komma ihåg din annons.

I vårt samarbete med produktionsbolaget Motion Nerds erbjuder vi produktion av reklamfilm från 10 000 kr!

Vill du höra mer och se exempel på hur din reklamfilm skulle kunna se ut?
Kontakta oss så hjälper vi dig!

 


Niclas Tillman på Motion Nerds svarar på vanliga frågor:

 

Ni hjälper våra kunder med produktion av reklamfilm, kan du berätta lite kortfattat hur det går till?
Det är en enkel process. I samband med att man väljer att gå i Airtime Sales kanaler men saknar material brukar vi komma in i bilden. Vi inleder alltid med att ta reda på vilken målgrupp kunden har samt vilket budskap filmen skall förmedla. Därefter begär vi in material i form av kundens logotyp, grafiska profil, befintligt bild/videomaterial. Parallellt tar vi fram en copy och spelar in speaker. Utifrån dessa ingredienser producerar vi sedan reklamfilmen.

Hur mycket kostar det att göra en reklamfilm?
Vi har fasta priser, produktionen kostar mellan 10-20 000 kr. Vill man ha en mer skräddarsydd produktion går det självfallet också för sig, vi har producerat reklamfilm med Airtime Sales kunder med budgetar från 10 000 kr upp till 300 000 kr. Gemensamt är att vi alltid utgår från kundens behov och önskemål.

Hur lång tid brukar det i genomsnitt ta att producera en reklamfilm?
Vi producerar en reklamfilm på en uppskattad snitt-tid om 10 arbetsdagar skulle jag säga. De större produktionerna tar så klart längre tid men snittproduktionen ca 10 arbetsdagar.

Kan vi använda filmen i andra sammanhang?
På den frågan är svaret ja. Om man gör en investering i reklamfilm vill vi att man tänker på övriga ytor som man kan kommunicera med rörligt, såsom hemsida, kundpresentationer mm. Om vi vet dessa användningsområden innan vi börjar producera kan vi se till att kund får ut maximalt av sin investering i rörligt media.

Ser du några trender inom reklamfilm just nu?
Med dagens teknik och kommunikationsmöjligheter gör det att man måste tänka lite annorlunda när man producerar reklam. Tidigare var tv den enda skärmen som fanns så att säga så man kunde bygga reklamfilmen men twist och huvudbudskap i slutet av filmen till förmån för dramaturgi. Idag är det mycket annat som stjäl betraktarens uppmärksamhet vilket gör att man måste få det viktigaste sagt först. Man måste tänka lite tvärt om helt enkelt men fortfarande leverera budskap med känsla och underhållningsvärde.